lördag 3 januari 2015

Starten

Jag har sedan tonåren brottats med min vikt, men sedan jag blev mamma har det spårat ut rejält. 
Jag är ett fetto - så enkelt är det.

Jag har verkligen kämpat med min vikt, provat olika dieter med dåliga och framförallt inte hållbara resultat. Jag har ältat, tänkt, vänt varje sten och utforskat alla möjligheter jag kan komma på.
Jag har dragit mig för att ta detta stora, drastiska steg, men jag känner att det inte finns så många andra vägar att välja på längre.
På nyårsafton tog jag slutgiltigt beslut - jag ska göra en gastric bypass.
Detta är min chans att få tillbaka mitt liv.
Att kunna fortsätta vara en pigg och frisk mamma även år fram i tiden.
För mig är det rätt, även om operationen skrämmer mig.
Jag vet att livet aldrig kommer bli detsamma, att jag kommer behöva äta tillskott resten av mitt liv. Men jag äter hellre tillskott än är död.
Jag är också medveten om att det inte är någon quick-fix, och att jag kommer få jobba såväl fysiskt som mentalt under min resa.
Jag är inte ute efter att bli någon supermodell - jag vill bara kunna leva.

Första steget är att komma till en läkare för remiss, och jag har fått tid 29/1 för detta.
Håll tummarna för mig.

1 kommentar:

  1. Hej, hittade din blogg från omvägar från sytokiga i facebook :)
    Håller tummarna för dig, det kommer bli så bra. Kom ihåg - det är du som bestämmer och du har kämpeviljan <3, kram

    SvaraRadera