lördag 31 januari 2015

Bollen i rullning...


Var till läkaren i onsdags, hade en nära vän med mig som stöd.
Fick vänta en stund innan och nervösklumpen i magen växte med varje tick från den röda klockan på väggen i väntrummet. Så blev det min tur.
Jag blev glatt överraskad!
Läkaren hade till och med läst min journal, det har jag typ aldrig varit med om tidigare. Han frågade lite olika frågor, och jag fick berätta, han ställde lite följdfrågor och jag svarade.
Allt kändes jättebra, han var oerhört lugn, lyhörd och tålmodig.
Efter en stund sa han att han givetvis skriver en remiss åt mig, och så ville han ta blodtryck och klämma lite på magen. Fick en tid för provtagning på torsdag morgon.

Så nu har proverna tagits och remissen gått iväg, ska ringa till skönvikt under mitten av nästa vecka och kolla hur köerna ser ut. Nu börjar upptakten till resten av mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar