söndag 21 juni 2015

All denna väntan...


Remissen gick iväg till kirurgen 12/6, så vad gäller själva utredningen från Skönvikts sida så har jag fått en "OK"-stämpel i rumpan.
Nu är det dock så att väntetidskansliet har semesterstängt, så jag vände mig direkt till kirurgen.
Tydligen kan jag inte nyttja mig av det fria vårdvalet föres efter jag även fått ett ok från kirurgen, och eftersom det nu är sommar så tar de endast cancerpatienter och liknande under denna period.
Som tur är gäller vårdgarantin, så max 90 dagar ska det ta innan jag får träffa kirurgen.
Med den sjuksköterskebrist som råder i Dalarna så tror jag inte att de kommer att kunna hålla vårdgaranting för op sen, så jag har kollat runt lite.
Har talat med Sofiahemmet, och där hade de gott om tider, så bara allt är klart så blir det nog där. Vet flera som opererat sig där och varit mycket nöjda på alla sätt.
Men först behöver jag som sagt träffa kirurgen, samt att Sofiahemmet måste få en betalningsförbindelse från mitt landsting vilket väntetidskansliet hjälper till med.
Jag räknar krasst med att det inte blir OP innan vintern, även om jag hoppas på att det ska gå snabbare än så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar